Reklamationssystem

Vi har kombineret reklamationssystem og afvigelsessystem i et samlet dynamisk online system til at registrere afvigelser og reklamationer. Det hedder EQ Advance® Afvigelsessystem. Det er udviklet med de nyeste web-teknologier og kan tilgås overalt, hvor der er internet. Både fra PC, tablet og smartphone.

Fakta

  • Fungerer som et kombineret afvigelses- og reklamations eksterne og interne afvigelser
  • Opsamling af nøgledata fra indtastning
  • Søgefunktion med mulighed for at søge på flere parametre
  • Oversigt over afvigelser, der opfylder søgekrav
  • Skemaer som man selv tilpasser til afvigelser
  • Mulighed for administrativ afslutning, så kun bestemte personer kan afslutte en afvigelse
  • Mulighed for brugerniveauer
  • Overblik over vurderede omkostninger og tidsforbrug i forbindelse med afvigelser
  • Tilpasning af hvilken slags afvigelser
  • Brugertilpasset opsætning af systemet, så de rigtige medarbejdere kan trække på systemet

Der er fuld historik på alle felter. Systemet kan integreres med ledelsessystemer som f.eks. EQ Advance® Online eller EQ Food® Online. Brugerfladen er overskuelig og systemet let at anvende.

Det er opbygget, så det er nemt at følge med i hele processen fra opstart over behandling til afslutning. Nemt at danne sig et overblik over afvigelserne.

Processerne styres med farvestatus i rød, gul og grøn. Det giver mulighed for at se i afvigelses- og reklamationsystemet, hvor langt i behandlingen, man er og for at sende en afvigelse videre til f.eks. afslutning.

EQ Advance® Afvigelsessystem leveres med skabeloner for afvigelser. Let at tilpasse, så de passer til virksomhedens krav. Høj brugervenlighed, så alle virksomhedens afvigelser nemt registreres.

Udover at registrere afvigelsen, får man også gennemført hele processen med root cause analyse f.eks. ved at bruge metoden "5 gange hvorfor". Med en god årsagsanalyse finder man lettere trends og årsager til, hvorfor en afvigelse opstår. Det er væsentligt. Når man ved, hvorfor en afvigelse opstår, er det lettere at gennemføre de rigtige korrigerende handlinger.

7 tip til en god afvigelses- og reklamationshåndtering

  1. Modtag afvigelsen
  2. Registrer så præcist som muligt
  3. Undersøg om det er sket før
  4. Lad være med at pege på den enkelte medarbejder. Se om der er noget i systemet, som ikke har fungeret
  5. Find årsagen f.eks. med ”5 x hvorfor”. Hvis du ikke kender metoden, kender du måske sangen om Spørge Jørgen?
  6. Ud fra årsagen, så gennemfør korrigerende handling, som passer med årsagen så vidt muligt
  7. Tjek om den korrigerende handling opstår igen.

I de fleste standarder kræves det, at man håndterer afvigelser og kundeklager systematisk. Dette kan klares med EQ Advance® Afvigelsessystem.  Let at få overblik over fejltyper og omkostninger via den statistiske oversigt med dynamiske diagrammer. Afvigelsessystemet er meget anvendeligt for virksomheder, der ønsker at få overblik over fejltyper og omkostninger.

Reklamationssystem til simpel håndtering

Finder du det svært og uoverskueligt at registrere reklamationer? Hvorfor ikke gøre det nemt og lige til? Det bliver det med EQ Advance reklamationssystemet. Dette reklamationssystem er skabt til med de nyeste webteknologier og er let tilgængeligt via internetforbindelse. Det dynamiske system er bygget til at registrere reklamationer og afvigelser - både internt og eksternt i virksomheden.

Systemet byder blandt andet på smarte funktioner som søgefunktion, farvestatus, mulighed for egne skemaer, opsamling af nøgledata og meget mere. Alt i alt gør det hverdagen med reklamationer nemmere, og du får et overskueligt overblik over fejltyperne og omkostningerne.

Vil du vide mere? Læs endnu mere om systemets mange fordele herunder eller kontakt os for en introduktion.

Få overblik over virksomhedens reklamationer

Reklamationer, afvigelser og kundeklager betyder meget for en virksomhed. De er kernen til at finde fejl i produkterne. Derfor er du også nødt til at danne dig et overblik over disse såvel som omkostninger ved dem. Det kan du med EQ Advance. Systemet byder blandt andet på fuld historik, mulighed for at søge og se dynamiske diagrammer. Det har aldrig været lettere at få overblik over dine reklamationer og fejltyper. Samtidig er systemet utrolig let at bruge med dets simple og overskuelige brugerflade.

Dine fordele ved at bruge EQ Advance til afvigelser og reklamationer er:

- Opsamling af nøgledata - du får et overblik over fejltyperne

- Mulighed for administrativ afslutning - så kun bestemte medarbejdere kan afslutte en reklamation

- Tilpassede skemaer - du får skemaer, der passer til din type reklamationer

- Oversigt over omkostninger og tidsforbrug - du kan danne dig et overblik over, hvad de koster dig

- Søgefunktion - find tidligere reklamationer og fejl i systemet

Der er utrolig mange fordele ved at bruge EQ Advance til dine afvigelser, klager og reklamationer. Kontakt os for mere information.

Du kan læse mere om Vicath EQ her.

Vil du vide mere om vores IT-løsninger?

Kontakt Jesper herunder, så vender han tilbage så hurtigt som muligt.