Afvigelsessystem

Oversigt over EQ advance® Afvigelsessystem

EQ advance® Afvigelsessystem er et dynamisk onlinesystem til registrering af virksomhedens afvigelser og reklamationer, også kaldet claim system. Systemet indeholder en overskuelig brugerflade, og der er mulighed for flere brugerniveauer.

Afvigelsessystemet er udviklet, så det er nemt at følge med i hele processen fra opstart over behandling til afslutning. Det er nemt at danne sig et overblik over afvigelserne, og processerne styres med farvestatus (rød, gul, grøn), hvilket giver mulighed for at se, hvor langt i behandlingen man er.

EQ advance® Afvigelsessystem leveres med en skabelon for afvigelser, der er let at tilpasse, så de passer til virksomhedens krav. Det har en høj brugervenlighed, der sikrer, at alle virksomhedens afvigelser nemt registreres.

Med vores afvigelsessystem er det let at få overblik over fejltyper og omkostninger via den statistiske oversigt med dynamiske diagrammer, og afvigelsessystemet er derfor meget anvendeligt for virksomheder, der ønsker at få overblik over fejltyper og omkostninger.

Er du certificeret og bruger et afvigelsessystem?

Er du certificeret, kender du også til det at man skal registrere afvigelser og kundefeedback f.eks. reklamationer. Når man arbejder med afvigelser og reklamationer, og ser på hvilke årsager der kan være til afvigelsen eller reklamationer, bliver det også lettere at korrigere de fejl, der en gang imellem sker.

Der er fuld historik på alle felter i afvigelsessystemet og systemet kan integreres med eksisterende ledelsessystemer som f.eks. EQ advance® Online til kvalitetsledelse.

Flere typer af afvigelser kan håndteres i samme afvigelsessystem.

Et afvigelsessystem kan opdeles en den type afvigelser, som du ønsker at arbejde med ud fra din certificering eller kundekrav. Det kan f.eks. være:

  • Afvigelser i forhold til egne procedurer jf. ISO9001 eller ISO22000
  • Reklamationer
  • Arbejdsmiljøuheld
  • Nærveduheld

Der findes forskellige metoder til årsagsanalyse, som man kan sætte op i afvigelsessystemet f.eks. 5xhvorfor, fiskebensmodellen (Ishikawa diagram), FMEA med flere. En lidt lettere tilgang til afvigelser og reklamationer er, at det feedback til systemet om, at noget kan forbedres.

Kontakt os, hvis du vil høre mere. Du kan også læse mere om os her.

Vil du vide mere om kvalitet?

Kontakt Kåre herunder, så vender han tilbage så hurtigt som muligt.